A fiatalok nem isznak elegendő bort, így a termelőknek erőfeszítéseket kell tenniük azért, hogy megnyerjék őket. Ezért az ágazatnak meg kell céloznia a fiatalabb korosztályt is. Olvasható egy nemrégiben megjelent tanulmányban. Egy másik kimutatás szerint a fiatalok egyre inkább érdeklődnek a borfogyasztás iránt, amely köszönhető a hazai borászatok sikerének, illetve a bor- és gasztronómiai rendezvények népszerűségének.
Ilyen és ehhez hasonló összegzések az utóbbi hetekben, hónapokban szép számmal láttak napvilágot, de voltak olyanok is, amelyek arról számoltak be: egyre népszerűbbek az égetett szeszek és koktélok, ezért a hungarikumnak számító pálinka, valamint a vörösbor kezd háttérbe szorulni. A hazai borkultúra egyébként sokat fejlődött az utóbbi egy-két évtizedben, amely mögé szépen felsorakozott a pálinka. Több népszerű rendezvény is bizonyítja évről-évre a látogatottsági számok alapján, hogy van igény ezekre az italokra, a fogyasztók kíváncsiak a bor és a pálinka mögött meghúzódó gazdálkodói erőfeszítésre, kitartásra és sikertörténetre. Kalocsai László, a Dereszla Pincészet birtokigazgatója az egymásnak ellentmondó összegzéseket úgy kommentálta, hogy a tanulmányok egy része hordozhat némi igazságot, de ezek mögött van némi bizonytalanság is. Ezért születnek ilyen eltérő következtetések. Mint hozzátette: a pezsgő és a fehérbor fogyasztás stabilizálódott, sőt idén mintha némileg növekedne is az érdeklődés irántuk. A rozéboroknak a korábbi években tapasztalt népszerűsége egy stabil szintre állt be, a vörösborok vásárlásánál és fogyasztásánál viszont folyamatos csökkenést tapasztaltak a borvidéki szakemberek. Ez Európa-szerte tapasztalható trend, amelynek a végét senki nem látja, de aki ismeri a borok világát, az tudja, hogy a termelési, fogyasztási szokások változásai miatt ezek természetes jelenségek.
A világon legismertebb borvidéknek számító bordeauxi-ban elindult egy komoly tőkekivágási hullám a kék szőlő ültetvények egy részének a felszámolására. Jelentős támogatást kapnak azok a gazdák, akik részt vesznek ebben a programban. Ez a kampány a borvidék ültetvényeinek a kilenc százalékát érinti és a feltételek között szerepel az is, hogy az érintett helyekre húsz évig nem lehet újraszőlőt telepíteni. Kalocsai László szerint ez elszomorító és nem feltétlenül az ültetvénykivágás lenne a helyes megoldás, mivel a telepítéstől a termőre fordulásig három évre van szükség, a szőlő pedig az élete teljében akkor van, amikor eléri a húsz éves kort. -Ezt az összeget inkább a kulturált borfogyasztás népszerűsítésére kellett volna fordítani -tette hozzá.
A változó környezeti és gazdasági körülmények az agráriumban egyre fontosabbá teszik az okszerű és hatékony növényvédelmi tevékenységet a gazdálkodók számára. A kérdéskör fontosságára tekintettel hírportálunk, a novenyvedoszer.hu (NSZ) megkérdezte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szakértőit a témáról. Az alábbiakban közreadjuk a kérdéseinkre adott válaszokat.... ➜
A kertészkedés egyre több embert ragad magával, így elmondhatjuk, hogy a reneszánszát élő ágazatról van szó. Ennek egy modern kori formájaként említhetjük a város... ➜
Idén nyolcadik alkalommal írta ki az Agrotrend Csoport a Magyarország Legszebb Birtoka díjazást, amelynek ötletgazdája Mátrai Zoltán arról számolt be, hogy ez alkalommal... ➜
A spenót kiemelkedő fehérje- és ásványianyag-tartalma miatt az egyik legmagasabb táplálkozási értékkel rendelkező zöldségféle. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK... ➜
Online konferenciasorozatot indít a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. A három eseményből álló tájékoztatás célja, hogy hozzásegítse a feldolgozóüzemeket, a kertés... ➜
| +36 (84) 510-009 | info@novenyvedoszer.hu | © novenyvedoszer.hu | Minden jog fenntartva.