Növényvédőszerek az egészséges élelmiszerekért! | 2024.05.15

A „Z” generációt célozza meg az új borkampány

2023.08.17

A fiatalok nem isznak elegendő bort, így a termelőknek erőfeszítéseket kell tenniük azért, hogy megnyerjék őket. Ezért az ágazatnak meg kell céloznia a fiatalabb korosztályt is. Olvasható egy nemrégiben megjelent tanulmányban. Egy másik kimutatás szerint a fiatalok egyre inkább érdeklődnek a borfogyasztás iránt, amely köszönhető a hazai borászatok sikerének, illetve a bor- és gasztronómiai rendezvények népszerűségének.

Ilyen és ehhez hasonló összegzések az utóbbi hetekben, hónapokban szép számmal láttak napvilágot, de voltak olyanok is, amelyek arról számoltak be: egyre népszerűbbek az égetett szeszek és koktélok, ezért a hungarikumnak számító pálinka, valamint a vörösbor kezd háttérbe szorulni. A hazai borkultúra egyébként sokat fejlődött az utóbbi egy-két évtizedben, amely mögé szépen felsorakozott a pálinka. Több népszerű rendezvény is bizonyítja évről-évre a látogatottsági számok alapján, hogy van igény ezekre az italokra, a fogyasztók kíváncsiak a bor és a pálinka mögött meghúzódó gazdálkodói erőfeszítésre, kitartásra és sikertörténetre. Kalocsai László, a Dereszla Pincészet birtokigazgatója az egymásnak ellentmondó összegzéseket úgy kommentálta, hogy a tanulmányok egy része hordozhat némi igazságot, de ezek mögött van némi bizonytalanság is. Ezért születnek ilyen eltérő következtetések. Mint hozzátette: a pezsgő és a fehérbor fogyasztás stabilizálódott, sőt idén mintha némileg növekedne is az érdeklődés irántuk. A rozéboroknak a korábbi években tapasztalt népszerűsége egy stabil szintre állt be, a vörösborok vásárlásánál és fogyasztásánál viszont folyamatos csökkenést tapasztaltak a borvidéki szakemberek. Ez Európa-szerte tapasztalható trend, amelynek a végét senki nem látja, de aki ismeri a borok világát, az tudja, hogy a termelési, fogyasztási szokások változásai miatt ezek természetes jelenségek.

A világon legismertebb borvidéknek számító bordeauxi-ban elindult egy komoly tőkekivágási hullám a kék szőlő ültetvények egy részének a felszámolására. Jelentős támogatást kapnak azok a gazdák, akik részt vesznek ebben a programban. Ez a kampány a borvidék ültetvényeinek a kilenc százalékát érinti és a feltételek között szerepel az is, hogy az érintett helyekre húsz évig nem lehet újraszőlőt telepíteni. Kalocsai László szerint ez elszomorító és nem feltétlenül az ültetvénykivágás lenne a helyes megoldás, mivel a telepítéstől a termőre fordulásig három évre van szükség, a szőlő pedig az élete teljében akkor van, amikor eléri a húsz éves kort. -Ezt az összeget inkább a kulturált borfogyasztás népszerűsítésére kellett volna fordítani -tette hozzá.



A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa sem nézte tétlenül ezeket az előbb említett, egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat és elindítottaa ˇKeverd és kóstold” kampányát, melyen a boralapú koktélok kerültek fókuszba. Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Frittmann János elnök kifejtette: „az elmúlt évek során számos kampányt indítottunk és megmutattuk, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas. Kampányaink tervezése során azzal a jelenséggel is szembe kellett néznünk, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség. Ennek okai között meghatározó a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlése és elvárásai. Az Y és Z generáció számára fontos az innováció, az élmények, a meghökkentő és figyelemfelkeltő termékmegjelenés. Ahhoz, hogy a borágazat megtartsa az alkoholos italok fogyasztásában fennálló arányát, folyamatos megújulásra van szükség, nem csak a termék előállításban, de a fogyasztók felé történő kommunikációban is. A fiatal generációk folyamatosan változó igényeire a könnyen érthető minőségi borokkal és az ezekből készült, vagy otthon készíthető boralapú italokkal, koktélokkal válaszolhatunk".

A borkoktélokat Schöck Norbert bartender álmodta meg és készítette el a borversenyek díjnyertes fehér-, rozé és vörös borából, valamint pezsgőjéből. A bemutatott négy bor- és pezsgő alapú koktél, a Neo-Spritzer, az Epres Frozé, a Bubble Tea és a Red Right Hand hatalmas sikert aratott a szakmai résztvevők, borászatok körében. -Úgy döntöttünk, hogy a fogyasztók körében mostantól népszerűsítjük a borkoktélokat - receptekkel, videókkal ösztönözve őket az italok otthoni elkészítésére -nyilatkozta Schöck Norbert.

Frittmann János hangsúlyozta, hogy a borkoktél kampány indítását megelőzően tanulmányozták a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait és egyértelműen látható, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, de ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé. Ez a trend minden korosztálynál megfigyelhető, de különösen a „Z” generáció esetében meghatározó. A nyár és a kora ősz során három rendezvényen találkozhatnak az érdeklődők a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának borkoktél programjával.


Szerzők:
Növényvédőszer.hu / Kommunikáció

Ezeket is olvasta már?

NAK – Kiemelten fontos: az integrált növényvédelem és a hamisított szerek elleni fellépés

2024.05.15

A változó környezeti és gazdasági körülmények az agráriumban egyre fontosabbá teszik az okszerű és hatékony növényvédelmi tevékenységet a gazdálkodók számára. A kérdéskör fontosságára tekintettel hírportálunk, a novenyvedoszer.hu (NSZ) megkérdezte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szakértőit a témáról. Az alábbiakban közreadjuk a kérdéseinkre adott válaszokat....

Városi kert kihívásai: Stresszelő és stresszkerülő növények

2024.05.15

A kertészkedés egyre több embert ragad magával, így elmondhatjuk, hogy a reneszánszát élő ágazatról van szó. Ennek egy modern kori formájaként említhetjük a város...

Hamarosan kiderül: kié Magyarország Legszebb Birtoka?

2024.05.15

Idén nyolcadik alkalommal írta ki az Agrotrend Csoport a Magyarország Legszebb Birtoka díjazást, amelynek ötletgazdája Mátrai Zoltán arról számolt be, hogy ez alkalommal...

HAZÁNKBAN IS EGYRE NŐ A SPENÓT NÉPSZERŰSÉGE

2024.05.14

A spenót kiemelkedő fehérje- és ásványianyag-tartalma miatt az egyik legmagasabb táplálkozási értékkel rendelkező zöldségféle. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK...

Online konferenciasorozat indul az ökológiai pályázatok sikerességéhez

2024.05.14

Online konferenciasorozatot indít a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. A három eseményből álló tájékoztatás célja, hogy hozzásegítse a feldolgozóüzemeket, a kertés...

MÉG TÖBB CIKK INNEN

Szakmai partnereink

Korábbi cikkeink minden rovatból

Íratkozzon fel a növényvédelmi hírlevelünkre!

Minden hétfőn elküldjük a legfontosabb híreket levélben.  






Megismertem és elfogadom: Adatkezelés




| +36 (84) 510-009 | info@novenyvedoszer.hu | © novenyvedoszer.hu | Minden jog fenntartva.