Nem csak kevesebb bort fogyasztunk, de az ízlésünk is alaposan megváltozott. Többek között ez derül ki a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának legújabb piackutatásából. Eszerint az egyre gyümölcsösebb rozéborok iránt nagyobb az érdeklődés, és továbbra is kevés vörösbor fogy el a boltokban. Az átlagos magyar borkedvelőnek fontosabb szempont lett a borvidék, mint az ár.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 2017-ben már végzett egyátfogó, reprezentatív piackutatást a magyar borvásárlási és borfogyasztási szokásokról. Az idei évben hasonló alapokon, bizonyoskérdéseket megismételve készültegy három részből álló összegzés. Szmilkó Gabriella, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa stratégiai és adatelemző vezetője arra a megállapításra jutott a válaszokat értékelve, hogy aborfogyasztás kiszorulhat a mindennapi életből, demég arra is esély van, hogy egy újfajta, elitista kiváltság legyen.
-Nem számít már hagyományos italnak a bor, főleg a fiataloknál tapasztalható az, hogy nem ismerik ennek a kultúráját úgy, ahogy azt a szüleik, vagy a nagyszüleik annak idején elsajátították. Mivel sokkal nyitottabbak a világra, ez abban is megmutatkozik, hogy szeretnének megismernimás italokat. Rengeteg konkurense lett ezérta bornak, tehát a nagy hármas – sör, bor, pálinka – varázsa megszűnt. Aborágazat ígynehezen veszi fel a versenyt az ipari italokkal szemben. Ezért jelenthetjük ki a válaszokat megismerve azt, hogy kevesebben fogyasztanak bort, de azt semrendszeresen. Csak amagasabb jövedelemmel rendelkezőknél figyelhető meg valamennyi növekedés, rajtuk kívülminden területencsökkenés tapasztalható -összegezte Szmilkó Gabriella.
A piackutatásról megkérdeztük Kalocsai Lászlót, a bodrogkeresztúri Dereszla Pincészet birtokigazgatóját /képünkön/, aki egyet értet azzal, hogy megváltoztak afogyasztói szokások, ugyanakkor a vörösborral és a rozévalszemben előtérbe kerültek a pezsgők és a száraz fehér borok. Mint mondta vannak olyan országok, amelyekbennincs olyan hagyománya a borfogyasztásnak, mint Magyarországon: ilyen Anglia, Dánia, Hollandia, vagy Belgium, ahol az egy főre jutó fogyasztás érdekes módon sokkalmagasabb, mint idehaza. A mindennapi szokásokon és a szemléleten kellene változtatni a szakember szerint a bormarketingre fordított összeg növelésével és a hatékony oktatással.
A tulipánhagyma ültetésének az ideje általában szeptemberben, vagy jobb esetben októberben érkezik el. Jó hírünk van azoknak, akiknek csak most jutott az eszébe az a go... ➜
Köhögés, torokfájás, láz. Korunk nagy hibája, hogy mindenki a gyógyszerben látja a megoldást, a kiutat, nem pedig az immunrendszer erősítésben, vagyis a megelőzésben... ➜
A sárgarépa esetében is fontos az időről időre jelentkező kihívásokra reagálva, az innovatív és hatékony megoldások keresése. Erre fókuszálva a jelenlegi nehézsé... ➜
A Magyar Kutatási Hálózat (HUN-REN) által végzett átfogó vizsgálatok eredményeként hamarosan egyedi, a szőlőültetvények sajátosságaihoz igazított növényvédelmet... ➜
A 2023. harmadik negyedévi műtrágya- és növényvédőszer-forgalom jelentős változásokat mutat a mezőgazdasági szektorban – jelzi az Agrárközgazdasági Intézet (AKI)... ➜
| +36 (84) 510-009 | info@novenyvedoszer.hu | © novenyvedoszer.hu | Minden jog fenntartva.